ایمیل مارکتینگ چیست؟

تعریف ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل به مشتریان فعلی و مشتریان سابق و هر کس دیگری که خودش ایمیل خود را از یک راه مشخص به ما داده است، ایمیل مارکتینگ نامیده می شود.

ایمیل مارکتینگ می تواند با هدف فروش، برقراری ارتباط با مشتری برای فروشهای آینده، حفظ مشتری و وفادار کردن وی و مواردی اینچنینی انجام شود. بسته به میزان دانش فرد ارسال کننده، ایمیل می تواند

۱٫ صرفاً تبلیغاتی باشد. ۲٫ علمی-تبلیغاتی باشد. ۳٫ تفریحی-تبلیغاتی باشد.

اما چیزی که قطعیت دارد این است که تنها در همین صورت است که ایمیل مارکیتنگ صورت میگیرد.

 

 
چطور ایمیل مارکتینگ را به شکل صحیح انجام دهیم؟

 

همان طور که در بالا عنوان شد، کسانی که مبادرت به ارسال ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته می کنند تنها به پیکره ی بیزینس های آنلاین ضربه وارد میکنند و کار آنها سودی برای این دست از کسب و کارها ندارد. اما مسلماً به دنبال راهی برای استفاده صحیح از این استراتژی بازاریابی اینترنتی هستید.

مهمترین اصل در ایمیل مارکتینگ، این است که دریافت کننده ایمیل، شخصاً به شما اعلام کرده باشد که میخواهد از شما ایمیل دریافت کند. مثلاً با عضویت در خبرنامه سایت شما، با عضویت در فید سایت شما، با ارسال ایمیل به شما، عضویت در گروه سایت شما و یا هر روش دیگری. در این حالت ارسال ایمیلهای تبلیغاتی هیچ ایرادی نداشته و چنانچه با روش درست پیاده شود میتواند به سوددهی شما منجر گردد.

برای انجام صحیح ایمیل مارکتینگ، حتماً نیاز به استفاده از روشهایی برای ترغیب بازدیدکننده سایت یا بلاگ خود به دادن آدرس ایمیلش به شما، دارید. مثلاً می توانید یک هدیه مثل یک کتاب الکترونیک را به وی بدهید البته به این شرط که ایمیل خود را ثبت کند یا … .

 

 

 

 

لذت ارسال ایمیل گروهی با میل پورتال
بالا